Siyaset
Dijital haberlerin gelişimiyle birlikte haber ve haberciliğin tanımı da değişime uğramıştır. Gerçeğin aynası olarak nitelendirilen haber, dijital mecralarda çok sık üretilip tüketilmektedir. Bu durumun sonucunda haber şüphe duyulan ve sorgulanan bir ortamda yeniden anlamlandırılmıştır. Kitle merkezli gazetecilikte haberin içeriği kullanıcılar tarafından üretilmektedir. Gazetecilik mesleğine eklenen ‘yeni habercilik’ anlayışı sonucunda haber ve güven ilişkisi üzerinde sıklıkla konuşulmaya başlanmıştır. Cinsiyet ve yaş değişkenleri gözetilerek hangi iletişim
aracının daha çok haber kaynağı olarak kullanıldığı ve haber güven etkenlerinin ölçüldüğü bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular içinde dijital teknoloji ile ilişkilendirilen 18-25 yaş grubunun %59’1’i 10 saat ve üzeri sosyal medya kullanmasına rağmen %36’sının ulusal televizyon kanallarına güvendiği dikkat çekmektedir. Yine elde edilen bulgular sonucunda kadın ve erkeğin sosyal medyaya güven düzeylerinde yaş gruplarına göre keskin değişmeler olduğu belirlenirken, tüm yaş gruplarının yayınlanan mecraya bakılmaksızın haberlere güven düzeyinin düşük olduğu gözlenmiştir.
Bursa.news Siyaset, 2021 yılında Yiğit holding tarafından hayata geçirilmiş bir projedir. Dünya ve Arap Emirliğinde gündeminde yer alan gündem, politika, ekonomi ve sağlık alanında yaşanan, herkesin anlayacağı bir dil ile kullanıcılarına açıklamayı amaçlar.İlk amacı hayatımızın büyük bir kısmını kaplayan gündem ve politika hakkında samimi ve yalın bir sunum anlayışı ile video incelemeleri yapar, sadece gerekli bilgileri vererek ziyaretçilerini yaşadıkları dünyası hakkında bilinçlendirmeyi amaç edinir. İkinci amaç olarak, gelişen Dünya üzerinde konularında uzman statüsünde bulunan kullanıcılarına uzaktan, kendi ilgilerine uygun bir şekilde haber yazarlığı ve köşe yazarlığı kariyerini kazandırmayı amaçlar.
Bursa.news Siyaset’de amacımız…
Günümüz medya sektörü ve servis edilen haber içeriklerinde taraf söz konusuyken ve aynı zamanda mevcut portallarda haberden çok reklamların var oluşu ve reklamların haberlerin önüne geçmesi kullanıcılar açısından deneyimi azaltan ve portal ile etkileşimi düşünmektedir.
Biz WMW Medya ve yiğit medya olarak tasarladığımız medya modelinde kullanıcılara kaynağından ve arada aracı bir kuruluş olmadan direkt ve en gerçek haberlerin servis edilmesini sağlamak
Kullanıcılarımıza reklamsız bir haber portalı deneyimi sunmak için ana sayfamızda sadece 2 adet statik banner reklam alanımız bulunmaktadır. Reklam alanlarımızın konumlandırmasından dolayı reklam servis sağlayıcıları ile sürekli reklam sağlamak yerine prestijli markaların doğrudan çıkartılması ve portalı ziyaret eden bütün kullanıcılara aynı reklamın gösterilmesi ve kullanıcıların rahatsız edilmemesini sağlamak.
Halkı haber muhabiri yaparak bilinçlendirmek ve gelir sağlamak.